Musaca de cartofi

Posted: 19 / 10 / 09 by florinescu in Florinescu, VasRoman
Etichete:, ,

IMG_1984

Inainte de toate, reteta, cu mici modificari, am luat-o de aici.

De ce avem nevoie (in afara de nelipsitul vas roman; musacaua se poate face evident si in alte vase, dar aici facem „test drive” doar pt vasul roman):

1. 1 kg de carne tocata (sau 1,2 kg*).  eu am folosit 50% carne de vita si 50% carne de porc (aveau acelasi pret la magazin si n-am putut sa ma decid doar pt. una😛 )

2. 2 kg de cartofi (sau 2,3 kg*)

3. 2 cepe mari (sau imense :P)

4. 2-3 oua

5. 1 morcov mediocru🙂

6. ulei

7.  condimente

8. bulion / suc de rosii

9. putin cascaval ras si smantana

* in functie de cat de mare e vasul

Pregatiri: se taie ceapa marunt (cu cutitul si nu cu tocatorul electric…ca scoateti toata zeama din ea); morcovul se da prin razatoare (cat mai mic). Cartofii se taie rondele.

leg

2. Se caleste ceapa in putin ulei. Cand da primele semne de rumeneala se adauga carnea. Initial e bine sa fie pus un capac – in felul asta carnea va lasa zeama mai repede.  Dupa 5-10 minute se ia capacul si se mai lasa pe foc pana scade acea zeama (din cand in cand se amesteca cu o paleta de lemn) (in total vreo 20-30 de minute).

ceapa

3. Se pune amestecul de carne si ceapa calita intr-un bol (rosu, de plastic). se amesteca cu condimente (eu n-am avut multe: piper, boia iute, niste iarba uscata), verdeata, morcov si cu cele 2-3 oua (de preferat sa fie ori 2, ori 3).

IMG_1975

4. Revenim la cartofii taiati pe care ii prajim putin pe o parte si pe alta. Nu e o etapa obligatorie, dar daca ii rumenim putin musacaua va avea un gust mai bun. Cartofii pot fi si fierti sau chiar cruzi – dar in acest caz va trebui sa tinem vasul la cuptor ceva mai mult.

IMG_1979

5. Se aseaza ingredientele in vas:

mai intai un strat de cartofi, apoi unul de carne

IMG_1980

apoi din nou unul de cartofi; carne din nou si iar cartofi (eu la ultimul strat am ramas fara cartofi prajiti – pt ca am mai mancat din ei in timp ce ii asezam😉 – asa ca veti recunoaste dupa culoare si cartofi cruzi).

IMG_1981

Ultimul strat: sosul de rosii (care va sa zica o canita de bulion cu apa – in cazul de fata).

IMG_1982

6. Se lasa la cuptor mai intai cu capacul pus (mai ales daca se pun cartofii cruzi). Apoi la sfarsit se lasa fara capac. Cu 5 minute iniante de a scoate vasul de la cuptor se pune cascaval ras pe deasupra. In total a stat la cuptor ceva peste o ora.

IMG_1984

Se serveste cu putina smantana! Merge si cu bere si cu vin! Pofta buna!

Comentarii
  1. Isa spune:

    Arata bestial!!!

    Bucatari mai sunt baietii in ziua de azi!

    S-a intors lumea cu susul in jos!!!

  2. rigutzu spune:

    Cam multa prajeala, domnule bucatar😛

  3. Arata foarte bine ! As putea spune ca arata la fel de bine ca cea pe care o facea bunica-mea, cu mentiunea ca ea o facea la un cuptor vechi, pe butelie…

  4. Amalia spune:

    Foarte bine arata ! Daca scrii si cu ce vin ar merge toata stima:)) .

  5. Ana spune:

    mi-e pofta😦

  6. florinescu spune:

    ti-o fi tie pofta…dar s-a terminat de mult…:)
    te trec pe lista pentru data viitoare?😛

  7. Liliana spune:

    Mama ce bine arata!!!! Yummy!

  8. ken spune:

    Cred ca iti arde cuptorul in spate…incearca sa intorci vasul dupa un timp

  9. florinescu spune:

    Salut…nu arde🙂 e o parte mai inchisa la culoare pentru ca la ultimul strat am ramas fara cartofi prajiti…si am pus jumate prajiti (parte amia inchisa) si jumate cruzi (partea mai deschisa)😉

  10. Lavinia spune:

    Cat de bine arata! O sa fac si eu sigur!

Lasă un răspuns

