Cartofi frantuzesti …sau franţuzăşti

Posted: 12 / 02 / 11 by florinescu in Florinescu, VasRoman
Etichete:, , , , , , , ,

Timp preparare: 4 ore
Grad de dificultate: Mediu
Ingrediente:

1. Cartofi: 1,76 kg

2. Cascaval: cam 3 sferturi dintr-un pachet de 400 g

3. Oua: cam multe…vreo 8-9

4. Telemea de vaca: aproximativ 300 g

5. Smantana: un pahar (cred ca 400g)

6. Unt: putin

1. Se fierb cartofii in coaja; se curata si se taie felii (mai degraba subtiri si cat mai uniforme). Avand in vedere ca vor sta si la cuptor, nu este necesar sa fie foarte, extrem de, nemaipomenit de fierti (cartofii…despre ei e vorba). Se fierb 6-7 oua si se feliaza (subtire si uniform, eventual cu o ustensila speciala😉 ).


2. Telemeaua se da prin razatoare (se franjureaza, se marunteste, etc). Dam si cascavalul prin razatoare, dar prin razatoarea cea mai mare pentru a obtine un fel de felii subtiri (nu conteaza foarte mult forma, ca oricum se topeste; ideea e sa il putem aranja usor si uniform peste cartofi).

3. Celelalte 2 oua se bat si se amesteca cu smantana. Se obtine un fel de sos.

4. Se pun cateva bucatele de unt in vas si se baga la cuptor 3 minute pana se topeste (untul, nu vasul😉 ). Se scoate si se unge vasul cu unt topit. Se aseaza un strat de cartofi, dupa care se presara telemea; apoi un strat de felii de ou; apoi se pune sos…apoi iar telemea; cartofi, sos, telemea, ou, telemea sos (daca mai este…la mine era pe terminate la stratul 3 fiindca nu am fost atent si am pus prea mult la primele 2 straturi), cartofi, telemea, ou, sos, cartofi, etc (daca taiati cartofii si ouale in felii subtiri, veti obtine mai multe straturi (eu am avut vreo 4)).

5. Peste ultimul strat de cartofi se aseaza cascavalul.

6. Se lasa la cuptor, la foc mai degraba mic. Eu am lasat 1,5 ore cu capac; apoi am scos de la cuptor, am scurs zeama care se formase pe margini si am reintrodus la cuptor, fara capac, inca 1 ora. Apoi  a fost gata🙂.

7. Se pregateste un pahar de sprit din vin alb, demisec si se serveste cat e foarte cald (cartoful, nu vinul ;)). Pofta buna!

p.s.: daca nu aveti rabdare si va e pofta se gaseste la carfur – se da si la caserola pentru acasa🙂


Comentarii
  1. rigutzu spune:

    Bine ati revenit, domnule bucatar !!!
    Si e banos contractul cu murfatlar? Spei ca imi dai si mie un spritz😛

  2. Verde Bicolor spune:

    Ehee, ce bunatati mananca unii in viata….

  3. florinescu spune:

    daca ajungi in max 2 ore..mai prinzi si tu😉

Lasă un răspuns

