Găină de ţară cu cartofi şi caşcaval

Posted: 20 / 11 / 09 by rigutzu in Rigutzu, VasRoman
Etichete:, , , , , ,

Pentru acest meniu avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

1. Gaina de tara (in cazul meu o fost una de 4 kilograme)

2. Cartofi (aproximativ 2 kilograme)

3. Cascaval (eu am folosit 0,5 kilograme dar recomand 1 kilogram)

4. BERE !!!

5. Usturoi

6. Condimente naturale (marar, cimbru si busuioc)

Gaina se umple cu condimentele naturiste, se impana cu usturoi si se aseaza in Vasul Roman, in care in prealabil am turnat o cutie de bere:

Se introduce Vasul Roman la cuptor 1,5 ore, timp in care pregatim cartofii:

Se scoate Vasul Roman de la cuptor si se adauga cartofii.

Se introduce Vasul Roman la cuptor inca 2 ore:

Se scoate gaina din Vasul Roman iar peste cartofi se presara cascaval:

Introducem Vasul la cuptor inca 5 minute fara capac:

Dupa aproximativ 3,5 ore :

Pofta buna!!!

PS: Recomandarea bucatarului este ca acest fel de

mancare sa se serveasca cu sos de usturoi cu

smantana si evident bere sau spritz.

Comentarii
  1. ali spune:

    am inagurat vasul cu acest fel de mincare si a fost extraordinar de gustos .

  2. Anonim spune:

    esti vagabont COCOS

    • dana h spune:

      Gaina de tara are grasimea galbena, iar din cate vad la tine grasimea este alba… Soacra mea sta la bloc si ma tot batea la cap ca ea are gaini de tara, ca are nu-stiu-ce sursa, iar cand am vazut grasimea si i-am zis ca aia nu e crescuta natural, a zis ca macar e crescuta in aer liber si nu in celule. Oricum, grasimea alba apare la gainile crescute cu concentrate.
      Voi incerca si eu aceasta reteta putin modificata. Am un vas de ceramica, dar nu e vas roman si voi pune doar copanele de la gaina. In rest, voi incerca sa pastrez reteta. Revin cu un feedback.

      • dana h spune:

        Plusuri = berea a fragezit carnea foarte repede, delicios la gust, nu se compara cu puiul de celula.
        Minusuri = pentru ca am folosit un alt vas ceramic al carui capac era prea ingust sa pot face cartofii separat de pui, am pus cartofii peste pulpe si… evident…au iesit putin amari din cauza berii. Nu am mai putut folosi cascaval, nu mergea peste pulpe + cartofi (cu sosul aferent) sa adaug si cascaval, iesea un terci acolo.

        Cu alte cuvinte am respectat doar foarte putin din reteta, dar e cam greu sa nu iasa delicios un pui de tara la cuptor.

Lasă un comentariu